
Teoretická část:
V úvodní části se děti seznámily hravou formou s teoretickými informacemi kdo je švadlenka, krejčová, návrhář v praxi. Získaly nové poznatky o tom, kdo co dělá a co vše potřebují ke své práci. Následně jsme si ukázali a vysvětlili různé pomůcky. Ukázali jsme si jak se měří míry na oblečení. Děti si osahali různé druhy látek. Na závěr jsem jim povídala příběh o Švadlence a kouzelném šicím stroji. Tato povídka jim pomohla upevnit si své dosavadní znalosti a vybavit si o čem jsme si povídali. S dětmi jsme pak tvořili srdíčka z látek.
Praktická část:
V praktické části si děti vytvořili srdce z látek. Tato činnost vyžadovala nejen jemnou motoriku a přesnost kterou si díky své práci zlepšily, ale také preciznost při lepení kousků látek. Při této práci děti ukázaly svou kreativitu a fantazii, když si sami navrhovaly barevné kombinace. Děti pracovaly samostatně, ale společně si půjčovaly materiál, tudíž i spolupracovaly. Celá tato práce je zároveň učila trpělivosti, soustředění i kreativitě, což jsou dovednosti, které jim budou užitečné i v dalších oblastech vzdělávání.
Děti projevily své nadšení s tím, že by měli zájem si to zopakovat.
Zpětná vazba:
Paní učitelka byla s průběhem lekce velmi spokojena a těší se na další projekty v rámci MAP.