
Teoretická část:
V úvodní části se děti seznámily hravou formou s teoretickými informacemi kdo je švadlenka, krejčová, návrhář v praxi. Získaly nové poznatky o tom, kdo co dělá a co vše potřebují ke své práci. Následně jsme si ukázali a vysvětlili různé pomůcky. Ukázali jsme si jak se měří míry na oblečení. Děti si osahali různé látky. Pověděli jsme si jaká je vhodná k čemu. Na závěr jsem jim povídala příběh o Švadlence a kouzelném šicím stroji. Následně o kouzelné módní přehlídce. Taty povídky jim pomohli upevnit si své dosavadní znalosti a vybavit si o čem jsme si povídali.
Praktická část:
V praktické části si děti zahrály na návrháře a pomocí lepidla a látek jsme na papír vytvářely různá oblečení – šaty, kravaty, trička, ponožky. Zde si děti osvojily bezpečné používání nůžek. Tato činnost vyžadovala nejen jemnou motoriku a přesnost kterou si díky své práci zlepšily, ale také preciznost při lepení kousků látek. Při této práci děti ukázaly svou kreativitu a fantazii, když si sami navrhovaly barevné kombinace. Děti pracovaly samostatně, ale společně si půjčovaly materiál, tudíž i spolupracovaly. Celá tato práce je zároveň učila trpělivosti, soustředění i kreativitě, což jsou dovednosti, které jim budou užitečné i v dalších oblastech vzdělávání.
Na závěr jsme si s dětmi udělaly módní přehlídku s jejich úžasnými výtvory. Tady měly děti možnost zhodnotit své výtvory a znovu ukázat svou fantazii na “mole“ kde předvedly svou kreativitu. Všichni byli velice spokojeni a podpořili se navzájem. Děti projevily své nadšení s tím, že by měli zájem si to zopakovat.
Zpětná vazba:
Paní učitelky byli s průběhem lekce velmi spokojeny a těší se na další projekty v rámci MAP.