
Teoretická část:
Na začátku hodiny jsem se dětí zeptala, jestli mají rády hudbu a co rády poslouchají. . Poté jsem jim představila naše hudební nástroje v podobě zvířátek. Dětem jsem postupně ukazovala zvířatka a říkaly mi jaký dělají zvuky.
Praktická část:
V druhé části hodiny jsem dětem dala vybrat zvířatko, které si děti vyzkoušely. Hudební nástroje kolovaly mezi dětmi tak, aby se dostalo na každého. V další části si děti rozdaly nástroje a já jsem jim četla pohádku. Vždy, když v příběhu zaznělo zvířátko, které měly k dispozici jako hudební nástroj, tak na něj musely „zahrát“. Je to hravé překvapení, které malé muzikanty okamžitě pobaví. Zvířátka podporují smyslové vnímání, rozvíjejí dech a rytmus a zároveň dávají prostor pro fantazii i napodobování zvuků ze zvířecí říše.
Závěr:
Na závěr mohly děti zhodnotit, jak jsem jim tento projekt líbil. Děti byly z hodiny nadšené a práce s pískem je velice bavila.
Zpětná vazba od kantorů:
Paní učitelky byly velmi překvapeni, jak to děti bavilo a hodinu označily jako velice dobrou zkušenost a rády by uvítaly další projekty.