Vzdělávání na Kadaňsku

Informační portál projektu MAP ORP Kadaň

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z PS pro financování 6.10.2025

7.10.2025:
Jednání Pracovní skupiny pro financování se uskutečnilo dne 6. 10. 2025 od 12:30 hodin v prostorách Komunitního centra, Husova 1667, 432 01 Kadaň.

 

Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo
2. Host: Roman Vitouš - Bezpečnostní audit pro školská zařízení

Úvod
1. Představení naší firmy a jejího poslání.
2. Představení Asociace Bezpečná škola a naší role v rámci této organizace.
Představení služby
1. Co je bezpečnostní audit a proč je důležitý pro školská zařízení.
2. Co není bezpečnostní audit.
3. Jak probíhá bezpečnostní audit: klíčové fáze a postupy, které zajišťují důkladné posouzení všech aspektů bezpečnosti.
Hlavní body auditu
1. Posouzení vnějšího a vnitřního prostředí školy.
2. Režimová nastavení pro bezpečnost.
3. Stavebně-technické prostředky a jejich vliv na bezpečnost.
Průběh auditu
1. Úvodní posouzení a shromáždění základních informací.
2. Detailní analýza a identifikace klíčových rizik.
3. Vypracování zprávy a doporučení pro zlepšení.
Přínosy pro školy
1. Zlepšení schopnosti reagovat na mimořádné události.
2. Praktická doporučení pro zvýšení bezpečnosti.
3. Možnosti školení a vzdělávání personálu v oblasti bezpečnosti.
Závěr
1. Zodpovězení dotazů účastníků.
3. Různé, diskuse


Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1
Manažerka projektu Andrea Nipauerová zahájila jednání pracovní skupiny.
Koordinátorka plánování Mgr. Kendereš konstatuje, že aktuálně se připojila paní
ředitelka Mgr. Jiřina Kříčková ze ZŠ MŠ Chbany, Pavel Krämer ze ZŠ Chomutovská
Kadaň, pan ředitel Mgr. Stanislav Hakl ze ZŠ Rudolfa Koblice. Členové byli
seznámeni s programem jednání.
Ad 2 Host: Roman Vitouš - Bezpečnostní audit pro školská zařízení
Pan Roman Vitouš představil svou firmu, která se specializuje na oblast
bezpečnosti ve školách, a zároveň krátce seznámil účastníky s činností Asociace
Bezpečná škola, jejímž je členem. Cílem asociace je zvyšování bezpečnosti ve
školských zařízeních, sdílení příkladů dobré praxe a podpora vedení škol při
nastavování bezpečnostních opatření.
V rámci prezentace byla představena služba bezpečnostního auditu –
komplexní nástroj, který slouží ke zhodnocení úrovně bezpečnosti školy a k
identifikaci možných rizik. Pan Vitouš vysvětlil, co bezpečnostní audit zahrnuje, a
zároveň zdůraznil, že se nejedná o kontrolu nebo inspekci, ale o odborné doporučení,
které školám pomáhá zvýšit připravenost na mimořádné situace a zlepšit
bezpečnostní kulturu ve škole.
Účastníci byli seznámeni s hlavními fázemi průběhu auditu, který začíná
úvodním posouzením a sběrem informací, následuje detailní analýza a identifikace
klíčových rizik a celý proces je zakončen vypracováním závěrečné zprávy s
konkrétními návrhy opatření. Mezi hlavní oblasti auditu patří posouzení vnějšího i vnitřního prostředí školy, nastavení bezpečnostních režimů a vyhodnocení stavebně-technických prvků, které mohou mít vliv na bezpečnostní úroveň zařízení.

V závěru byly shrnuty hlavní přínosy auditu pro školy – zejména zlepšení
schopnosti školy reagovat na mimořádné události, získání praktických doporučení
pro zvýšení bezpečnosti, možnost následného školení zaměstnanců a systematická
podpora vedení školy při nastavování vnitřních bezpečnostních pravidel.
Na závěr pan Vitouš zodpověděl dotazy účastníků týkající se průběhu auditu,
finanční náročnosti a možností jeho realizace. Sděluje, že jeho firma se nezabývá
školením pro zaměstnance školy týkající se obrany či bezpečnosti. Na toto se
zaměřuje Asociace bezpečná škola.
Ad 3 Manažerka projektu Andrea Nipauerová seznámila účastníky s informacemi o
projektu MAP5.
Bylo připomenuto, že v současné době probíhá další aktualizace strategického rámce
MAP (p. Kendereš a p. Nipauerová) a tabulky investičních záměrů (p. Šebesta).
Přítomní byli informováni o tom, že se jedná o poslední aktualizaci. Aktualizaci nebo
přidání nových investičních závěrů je zapotřebí zaslat panu Šebestovi nejdéle do
pondělí 20.10.2025. Schválení těchto dokumentů proběhne následně na řídícím
výboru, který se bude konat dne 3.11.2025 v restauraci Chalupník v Perštejně.
Další aktualizace zatím není úplně jistá. Nejspíš by mohla být na jaře 2026 s tím, že
poté bude až za rok tzn. na jaře 2027. Z toho důvodu je zapotřebí do tabulky
investičních záměrů dát veškeré záměry na delší dobu.
Koordinátorka plánování sděluje, že již po minulém konání PS Financování byla všem
rozeslána tabulka Zdroje financování. Tuto tabulku opět rozešle a žádá ty, kteří ji
doposud nevyplnili o její vyplnění.
Dále informuje účastníky o chystaných akcích:

07.10.2025 PS Cizí jazyky 5. ZŠ Kadaň bez registrace

22.10.2025 Robert Čapek -Líný učitel, Aula 1. ZŠ Kadaň nutná registrace možnost online

23.10.2025 Canva a její AI nástroje 2, Aula 1. ZŠ Kadaň nutná registrace jen prezenčně

03.11.2025 Závěrečná konference Restaurace Chalupník nutná registrace

05.11.2025 Digitální parťáci do výuky, Aula 1. ZŠ Kadaň nutná registrace

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 7.10.2025, počet zobrazení : 81 (81 tento měsíc)