
Program jednání:
1. Zahájení, úvodní slovo
2. host Bc. Blanka Machová, DiS., Nadace ORLEN Unipetrol – představení školního a pedagogického grantového programu a další aktivity nadace, které se zaměřují na ZŠ a MŠ (online)
3. host Vladislav Braguca, Virtual Lab – představení platformy XR Edufy – jednoduchý, přehledný, dostupný nástroj pro podporu všech formátů digitální výuky a praktická ukázka virtuální třídy.
4. Kateřina Kendereš - seznámení s prvotními informacemi o projektu MAP5.
5. Andrea Nipauerová – aktuální informace z projektu IROP
6. David Šebesta – novinky v OPST
7. Sdílení dobré praxe a zkušeností
8. Různé, diskuse
Průběh jednání pracovní skupiny:
Ad. 1 Nová koordinátorka plánování zahájila jednání pracovní skupiny. Zároveň se
představila a informovala členy o změnách v pracovních skupinách. Konstatováno,
že aktuálně se připojila paní Laura Stehlíková z Městského úřadu Kadaň. Členové
seznámeni s programem jednání.
Ad 2 host Bc. Blanka Machová, DiS., Nadace ORLEN Unipetrol – představení
školního a pedagogického grantového programu a další aktivity nadace, které se
zaměřují na ZŠ a MŠ (online)
Paní Machová informuje školním grantovém programu Nadace ORLEN Unipetrol,
přičemž sděluje, že podmínky programu a výběrová kritéria budou brzy zveřejněna.
Zároveň zdůrazňuje, že Ústecký kraj je v rámci tohoto programu silně podporován.
www.nadaceunipetrol.cz
• Granty – max 200.000,- Kč pro školní rok
• Průměrná částka 76.000,- Kč
Granty na vybavení laboratoře, kroužky – přírodovědný, badatelský apod.
- Digestoř, chemické pomůcky, samotné chemikálie.
Podmínky podání grantu, najdete na webových stránkách. Cíl projektu, rámcový
rozpočet, podává se prostřednictvím elektronického formuláře. Kritéria se lehce
upravovali – do týdne budou zveřejněny nová kritéria. Možnost poslat žádost předem
a zkonzultovat ji.
https://www.nadaceorlenunipetrol.cz/kontakt
https://www.nadaceorlenunipetrol.cz/vzdelavani/skolni-grantovy-program
Dále představují pedagogický grantový program, který je zaměřen na podporu
pedagogů a rozvoj výuky v oblasti přírodních věd.
Program Plastíkův kufřík:
Účastníkům je představen také vzdělávací program Plastíkův kufřík, který slouží jako
pomůcka pro výuku chemie na ZŠ. Kufřík obsahuje sadu pokusů, které přibližují
dětem svět chemie hravou formou. Školy jej mohou získat zdarma – stačí o něj
zažádat prostřednictvím nadace.
Ad 3 host Vladislav Braguca, Virtual Lab – představení platformy XR Edufy –
jednoduchý, přehledný, dostupný nástroj pro podporu všech formátů digitální výuky
a praktická ukázka virtuální třídy.
Ad 4 Kateřina Kendereš - seznámení s prvotními informacemi o projektu MAP5.
Bylo připomenuto, že v současné době probíhá další aktualizace strategického rámce
MAP (p. Kendereš a p. Nipauerová) a tabulky investičních záměrů (p. Šebesta).
Přítomní byli informováni o tom, že poslední aktualizace proběhne opět po 6ti
měsících v pravidelném intervalu (10-11/2025), kdy se bude momentálně jednat o
poslední možnost zařadit si své plány / vize / projekty do tabulky investičních
záměrů.
Vše má vliv na současné řešení a vyjednávání podmínek projektu MAP V, které nejsou
zatím úplně ideální pro realizátory projektu v České republice – Místní akční plány –
a to v dost podstatných částech, jako je spolufinancování 15 % nebo 20 %,
podporované aktivity projektu. MAS Vladař a celý tým by rád pokračoval v dalším
navázání projektu MAP V, kdy se aktivně již od závěru roku 2024 řeší jakým
způsobem, v rámci partnerství a zapojených subjektů, by bylo reálné společně řešit
spolufinancování projektu, abychom byli schopni nadále zajišťovat potřebné služby
a spolupráci nejlépe do konce programového období 2021–2028 (do konce roku
2028).
Na to vše navazuje také velmi aktivní spolupráce s NPI Ústeckého kraje, kde se vytváří
společné hodnoty v rámci rozvoje a kvality vzdělávání, která by bez realizace projektu
MAP V nebyla již na takové úrovni a potřebné spolupráci, respektive by v tomto
případě byla nulová. Pokud by nebylo reálné za zmíněných podmínek dále realizovat
projekt MAP V, současná evidence a potřebná aktualizace dokumentu místních
akčních plánů a tabulky investičních záměrů by pak probíhala bohužel velmi
omezeně, a to nejdříve 1x ročně, kdy tuto činnost by MAS Vladař řešila určeným
pracovníkem již mimo tým MAP a veškeré služby, servis a hodnoty, které jsou nyní
zajišťovány v MAP IV by již nebylo možné poskytovat a realizovat.
Zatím stále větší část řídících orgánů v PO 2021-2028 operačních programů a
národních výzev požadují, aby podporované aktivity ve vyhlášených výzvách v rámci
vzdělávání měli žadatelé zaneseny projektově v tabulce investičních záměrů. O dalším
posunu a stavu Vás budeme samozřejmě i nadále informovat v průběhu společných
setkáních.
Ad 5 Andrea Nipauerová – aktuální informace z projektu IROP
Předány informace ohledně aktuálního harmonogramu na rok 2025, zatím vyhlášená
pouze 14. výzva IROP 7 zaměřená na podporu cestovného ruchu. V současné době
již musíme vyčkat na plnění rozpočtu s vazbou na pravidla projektu a operačního
programu IROP (milník k 30.6.2025). Jakmile budou informace ze strany ŘO IROP,
území bude včas informováno a proběhne aktualizace harmonogramu na rok 2025.
Tabulka „aktuální stav čerpání alokace MAS Vladař v IROP na PO 2021-2028“ viz přoložený zápis.
Ad 6 David Šebesta – novinky v OPST
OPST Infrastrukturní výzva - Připravuje se výzva pro všechny školy. 15.4. vyhlášení
výzvy – datum žádostí 9.6
• Podmínka souladu s MAP – Strategický rámec
• Pro všechny školy
• Paleta aktivit je stejná jako v té předchozí výzvě (před tím 100 škol)
• Aktuálně 700 mil. Kč
• Datum a čas podání 9.6. – nečekat nízká alokace
• Podmínka stavebního povolení pokud se to týká stavebních úprav
• Měla by tam být možnost na vybavení
• Omezení doprovodné aktivity – max do 20 – 30% rozpočtu (energetické
úspory, knihovny, - bude upřesněno)
Výzva pro nadané žáky – v přípravě
Národní program životního prostředí
- Pro školní budovy
- Rekuperace a stínící technika – přehřívání
- Datum podání žádostí od 1.4.
Blíží se ke konci výzva na mimoškolní pobyty žáků
Ad 7 Sdílení dobré praxe a zkušeností
Koordinátorka plánování Mgr. Kendereš sdělila, že v rámci povinných výstupů
z projektu je zapotřebí sestavit návrhy financování aktivit. Z toho důvodu žádá
účastníky, aby zaslali koordinátorce plánování do emailu informace jaké aktivity,
investice či jiné akce v letošním školním roce hradili a z jakého finančního zdroje.
Účastníkům je nabídnuto vytvoření excelovské tabulky, do které budou tyto
informace vkládat. S tímto postupem účastníci souhlasí.
Ad 8 Různé, diskuse
Členové informováni, že byl stanoven termín řídícího výboru a to na 23.4.2025. Na
tomto řídícím výboru bude opět schvalována aktualizace Strategického rámce a
tabulky investičních záměrů.
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a lze jej hodnotit jako podnětné a přínosné.