Vzdělávání na Kadaňsku

Informační portál projektu MAP ORP Kadaň

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis ze semináře Jak na matematiku na 1. stupni v novém RVP 12.6.2025

23.6.2025:
Dne 12.6.2025 byl na 1. ZŠ Kadaň uskutečněn seminář Jak na matematiku na 1. stupni v novém RVP od Mgr. Jovanky Rybové.

 

Mgr. Jovanka Rybová je zkušená pedagožka, ředitelka ZŠ a MŠ Kyjov-Bohuslavice, metodička a didaktička 1. stupně v NPI ČR, lektorka DVPP. Zaměřuje se na inovativní výuku a je autorkou ucelené řady učebnic pro 1. stupeň.

 

Tento seminář byl určen pro učitele 1. stupně, kteří chtějí pochopit změny v RVP a přizpůsobit svou výuku novým požadavkům.

  Seminář se zaměřil na klíčové změny ve výuce matematiky na 1. stupni základních škol, které přináší revize RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání). Výuka je nově strukturována do pěti tematických okruhů, které jsou jednotné pro celé základní vzdělávání.

 

Klíčové body semináře:

  • Ukázka, kde přesně hledat a jak se vyznat na webových stránkách NPI co nové RVP požaduje

  • Očekávané výsledky učení a jejich dopad na praxi: Seminář podrobně rozebral, jak se změnily očekávané výsledky učení v matematice a co to konkrétně znamená pro každodenní pedagogickou praxi. 

  • Integrace matematiky s dalšími oblastmi vzdělávání: Byly představeny efektivní strategie a příklady, jak integrovat výuku matematiky s jinými vzdělávacími oblastmi. Cílem je ukázat žákům praktické využití matematiky v širším kontextu a podpořit mezioborové myšlení.

  • Podpora žáků prostřednictvím práce s chybou: Část programu byl věnován metodám, jak efektivně pracovat s chybou žáků. Místo pouhého opravování chyb se učitelé učí, jak chyby využít jako příležitost k učení a rozvoji kritického myšlení žáků.

  • Aktivní metody výuky v nové koncepci RVP: Seminář představil řadu aktivních výukových metod, které jsou v souladu s novou koncepcí RVP. Tyto metody podporují samostatnou práci žáků, kooperativní učení a rozvoj dovedností potřebných pro řešení komplexních problémů.

  • Rozvoj logicko-matematické gramotnosti: Byly probrány způsoby, jak efektivně rozvíjet logicko-matematickou gramotnost u žáků od raného věku. Zahrnuje to nejen numerické dovednosti, ale i schopnost logického uvažování, vyvozování závěrů a práci s daty.

Po skončení hlavní části semináře nastal čas pro dotazy. Paní Rybová, pohotově reagovala na zájem učitelů a nabídla jim konkrétní ukázky a praktické tipy přímo pro jejich každodenní výuku, kterou si sami mohli vyzkoušet. Nešlo jen o teorii, ale o to, jak nové principy RVP ZV skutečně přenést do tříd.


 

Webové stránky použity při semináři:

https://prohlednout.rvp.cz/zakladni-vzdelavani 

https://revize.rvp.cz/modelove-svp-pro-zs 

https://gramotnosti.pro/ 

https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=94098&view=13192 

https://revize.rvp.cz/files/2025-predmetovy-matematika-1st.pdf 

https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/22918/publikace_1_stupen.pdf 

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 23.6.2025, počet zobrazení : 2 (2 tento měsíc)