Seminář byl určen širokému spektru odborných pracovníků, včetně členů
vedení škol, pedagogů, sociálních pracovníků a zástupců pedagogicko-
psychologických poraden. Různorodé zastoupení účastníků obohatilo průběh školení
o rozmanité perspektivy a zkušenosti z praxe.
Obsah školení byl zaměřen na následující klíčové oblasti:
• porozumění negativním životním zkušenostem, které mohou ovlivnit vývoj
dítěte,
• analýzu příčin a projevů náročného chování dětí,
• vysvětlení sekvenčního vývoje mozku a dopadů stresu na kognitivní i
emocionální funkce,
• praktické využití deeskalačních technik a strategií regulace emocí při práci s
dětmi.
V rámci programu bylo dále diskutováno téma identifikace ohroženého dítěte a
představeny možnosti systémové podpory těchto dětí v případech, kdy dostupné
kapacity školských zařízení nejsou dostačující.
Průběžně byla akcentována nezbytnost sebepéče a psychohygieny pedagogických
pracovníků jako základního předpokladu pro dlouhodobou efektivní práci s dětmi v
náročných životních situacích.
Školení bylo ze strany účastníků hodnoceno jako přínosné a inspirativní. Poskytlo
nejen teoretický rámec trauma respektujícího přístupu, ale také praktické nástroje
aplikovatelné v každodenní pedagogické praxi.
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a lze jej hodnotit jako podnětné a přínosné.