Po příjezdu do Krásného Dvora děti přivítal průvodce a představil jim plán vzdělávacího programu s názvem „Překvapení pro císaře“. Celý zámek byl v přípravách na příjezd císaře a jeho manželky, což vytvořilo zajímavý kontext pro aktivity. Děti měly za úkol pomoci s přípravami a plnily různé úkoly, které byly zaměřené na rozvoj jejich matematických a logických dovedností.
První zastávkou byla francouzská zahrada, kde děti pomáhaly „opravit“ rozbitý obraz kněžny tím, že skládaly jeho části dohromady. Poté se přesunuly do parku, kde sbíraly oříšky, které poztrácela veverka, a následně je počítaly a třídily podle velikosti. Tyto aktivity podporovaly rozvoj matematických dovedností, jako je třídění, sčítání a porovnávání.
Děti se také přesunuly k nedalekému jezírku, kde pomocí kouzelného okýnka pozorovaly krásy parku – rozkvetlé růže, okrasné keře, podzimní stromy a jezírko. V zámeckém parku děti měřily obvod stromů tím, že je objímaly a počítaly, kolik dětí je potřeba, aby strom celý obklopily. Tímto způsobem zkoumaly přírodu a rozvíjely prostorové a měřicí schopnosti.
Kvůli nepříznivému počasí se skupina přesunula dovnitř zámku, kde měly děti možnost seznámit se s historií a životem na zámku. Prohlédly si interiéry, hledaly tajné dveře v komnatách a počítaly, kolik je v zámku krbových kamen. Tyto úkoly nejen podněcovaly jejich logické myšlení, ale také je seznamovaly s historickou architekturou a funkcí interiérů.
Vzdělávací program přirozeně integroval matematicko-logické dovednosti do praktických úkolů, což děti motivovalo k aktivnímu myšlení a samostatnému řešení problémů. Byla to skvělá příležitost propojit historické znalosti s rozvojem matematického a logického uvažování.
Exkurze se díky poutavému vedení průvodce a jeho zajímavému vyprávění s pečlivě připraveným programem dětem velmi líbila. Odcházely plné zážitků a nových znalostí o historii a životě na zámku. Tento výlet také přispěl k posílení jejich vztahu k regionu a prohloubil jejich povědomí o místním přírodním a kulturním dědictví.