V první části exkurze se žáci ponořili do krás zámeckého parku. Během procházky si prohlíželi přírodniny, které je obklopovaly, a zároveň se s pomocí mapové předlohy orientovali mezi parkovými stavbami. Zde přišla na řadu i matematická výzva: děti měly za úkol odhadnout výšku jednotlivých staveb a zkoumat jejich geometrický tvar. Tato interaktivní aktivita podpořila rozvoj jejich prostorové představivosti a schopnosti aplikovat geometrické poznatky v reálném prostředí.
Po venkovní části následovala prohlídka zámku, která navázala na předchozí aktivity. Během komentované expozice si žáci prohlédli interiéry zámku a dozvěděli se podrobnosti o jeho historii a významu. Právě zde byly upřesněny i jejich dřívější odkazy a odhady týkající se výšky a tvarů staveb, což jim pomohlo k hlubšímu porozumění a ověření jejich předchozích hypotéz.
Celá exkurze tak představovala vyváženou kombinaci historického vzdělávání a praktického procvičování matematických dovedností.