Vzdělávání na Kadaňsku

Informační portál projektu MAP ORP Kadaň

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Zápis z Projektový den-Matematická pre/gramotnost (polytechnické vzdělávání) 12.6.2025

16.6.2025:
Projekt „Matematická pre/gramotnost“ byl pořádán v implementační aktivitě:
Akce spolupráce ZŠ,MŠ a další instituce v oblasti polytechniky.
Typ aktivity-projektový den
Téma – „Matematická pre/gramotnost“
Místo: MŠ Radonice

 

Teoretická část:

Na začátku hodiny jsem dětem vysvětlovala, čím se zabývá matematika. Snažila jsem se dětem rozvinout obzor toho, že veškerá hra s čísly je matematika a že i matematika může být zábavná. Dále jsem jim povídala že máme různé tvary a to je geometrie (geometrické útvary), čímž děti získaly širší pojem, co se učí na školách a co je čeká ve školních lavicích.

 

Praktická část:

V této části hodiny jsem dětem na začátku ukazovala čísla a děti mi odpovídaly jaké čísla ukazuji. To samé jsem provedla s různými útvary, jakým je třeba trojúhelník, čtverec, obdélník a kruh. Pro začátek jsem si připravila čísla od 1-20. Dále děti musely poslouchat. To znamená, že děti poslouchaly kolikrát jsem zatleskala a děti musely daný počet tlesknutí ukázat plastovým kelímkem na mnou vyrobené tabuli s čísly. To samé pokračovalo hrou s geometrickými útvary, kdy si děti musely vybrat daný útvar, např. kruh, který musely sebrat, přejít po vytvořené cestě s daným útvarem a ten vložit na správné místo. Další hra tzv. robot, kdy děti skládaly geometrické útvary do vytvořeného obrázku (robota), který se taktéž skládal z geometrických útvarů. Předposlední hra byla taková, že jsem na zem položila velký kruh, ve kterém byly balónky a okolo kruhu papíry s čísly. Dětem jsem pustila písničku a ty měly za úkol chodit kolem kruhu a když se hudba zastavila, tak se děti musely zastavit na papíru s číslem a dle toho čísla musely z kruhu vzít daný počet balónku a vložit je na papír. Poslední hra byla oddechová, kdy děti dostaly omalovánky s čísly, která musely vybarvit správnou barvou, které jednotlivá čísla označovala.

 

Závěr:

V závěru hodiny jsem dětem dala prostor k tomu, aby celý tento projekt zhodnotily. Dětem se tyto hry velice líbily.

 

Zpětná vazba od kantorů:

Paní učitelky byly velice překvapené, jak jsem měla tento projekt připravený a jak to děti bavilo. 

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 16.6.2025, počet zobrazení : 9 (9 tento měsíc)